Nu al 14 dagen geen tv meer op de 2 decoders van scarlet . Zijn al 2 techniekers geweest van Proximus maar die vinden niks abnormaal. Internet en vaste lijn en wifi werkt allemaal. Decoders zijn met utp kabels verbonden met modem b-box3 en oranje en groene leds knipperen achteraan de modem en decoders. Er is bij Proximus en Scarlet gechecked en tv signaal staat niet dicht. Er is blijkbaar niemand in staat dit snel op te lossen. De laatste technieker wist mij te vertellen dat hij hier in omgeving zo al verschillende scarlet klanten had gehad met hetzelfde probleem (geen tv, en niet op te lossen)
Het klinkt erg frustrerend, zeker als je al 14 dagen zonder tv zit en er meerdere klanten in de regio hetzelfde probleem ondervinden. Aangezien de technische dienst van Proximus al langs is geweest en geen afwijkingen heeft kunnen vinden, kan het probleem een aantal oorzaken hebben:
1. Firmware- of softwareprobleem:
Soms kan er een fout optreden in de firmware van de decoders of in de B-Box3, waardoor de tv-diensten niet goed laden. Het kan helpen om de decoders (en eventueel de B-Box3) volledig te herstarten en indien mogelijk te resetten naar de fabrieksinstellingen. Controleer wel eerst de handleiding, want een reset kan alle instellingen wissen.
2. Lokale infrastructuur of netwerkupdate:
Als meerdere klanten in jouw regio hetzelfde probleem ervaren, kan het wijzen op een lokaal probleem met de tv-infrastructuur of een update/onderhoud dat nog niet volledig is doorgevoerd. Soms duurt het even voordat deze problemen centraal worden opgelost.
3. Configuratie- of bekabelingsissue:
Hoewel de knipperende oranje en groene leds meestal een normale status aangeven, kan er een specifieke configuratieprobleem zijn. Controleer of alle UTP-kabels goed zijn aangesloten en of er geen beschadigingen zijn. Ook kan het helpen om (indien mogelijk) een andere kabel of een andere aansluiting te testen.
Wat kun je doen?
- Herstart en reset: Schakel zowel de decoders als de B-Box3 volledig uit, wacht ongeveer 30 seconden en schakel ze weer in.
- Fabrieksreset: Voer, indien mogelijk, een fabrieksreset van de decoders uit volgens de instructies in de handleiding.
- Escalatie bij klantenservice: Informeer zowel bij Scarlet als Proximus expliciet dat meerdere klanten in jouw regio hetzelfde probleem hebben. Vraag of het probleem geëscaleerd kan worden naar een hoger niveau binnen de technische dienst.
- Social media/klachten: Overweeg om via social media (zoals Twitter of Facebook) je probleem te delen. Providers reageren hier vaak sneller op als er een bredere publieke melding is.
Hopelijk kan een van deze stappen leiden tot een oplossing. Als het probleem blijft bestaan, is het verstandig om zowel bij Scarlet als bij Proximus te blijven aandringen op een structurele oplossing, zeker als je niet de enige bent met dit probleem.
Spring naar forum:
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tv box v5 compact geeft aan geen verbinding met netwerk', te verwijzen!