19 April 2025, 05:34
Goedenacht bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· telfort.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Scarlet Gebruikers Groep » Scarlet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Connectie mailserver valt steeds weg
Yann29
Hallo,
we hebben twee mailboxen bij Scarlet en ondervinden de laatste weken dagelijks meerdere malen het probleem dat Outlook 2016 geen connectie kan maken met de Scarlet mailserver (username en password zouden niet correct zijn). Na enkele minuten is de connectie er dan weer. We gebruiken de POP methode dus de mailbox kan niet vol zijn.
Heb al met de Scarlet helpdesk gebeld en de modem gereset naar de fabrieksinstellingen en de firewall uitgeschakeld echter zonder succes.
Ook wanneer we rechtstreeks via het internet op de Scarlet webmail gaan, krijgen we soms de boodschap "connectie met IMAP server is mislukt".
Ondervindt iemand dezelfde problemen? Zo ja, is daar al een oplossing voor geboden.
Want ik vrees dat Scarlet zal meedelen dat het probleem bij ons ligt.
 
Bennet
Sedert vorige week zijn dezelfde problemen begonnen. Na opnieuw invoeren paswoord van account lukte het in eerste instantie maar sedert gisteren dezelfde problemen met de mailserver bij verzenden mails. Ontvangen lukt (voorlopig) nog altijd. Versturen mail lukt niet op laptop via Outlook, op Android gsm evenals op ipad niet meer.
 
Admin
Dit klinkt inderdaad erg vervelend en het lijkt erop dat je al heel wat stappen hebt doorlopen. Gezien het feit dat je op verschillende apparaten (Outlook, Android, iPad en zelfs via webmail) problemen ondervindt, wijst dit er eerder op dat het probleem aan de serverzijde ligt dan bij jouw apparatuur of netwerk.

Hier zijn enkele punten en suggesties:

1. Serverstoringen of overbelasting:
- Scarlet kan te maken hebben met tijdelijke serverproblemen of overbelasting, vooral als meerdere klanten in jouw omgeving vergelijkbare issues melden.
- Controleer eens de statuspagina of social media kanalen van Scarlet om te zien of er een bekend probleem speelt.

2. Veranderingen in de mailserverconfiguratie:
- Het is mogelijk dat er recent wijzigingen zijn doorgevoerd aan de mailserverinstellingen (zoals poortnummers of beveiligingsprotocollen) die nog niet goed zijn doorgevoerd of getest.
- Zorg dat je de meest recente instellingen gebruikt (POP/SMTP of IMAP/SMTP) zoals geadviseerd door Scarlet.

3. Netwerk/DNS-problemen:
- Hoewel je modem al gereset is en de firewall uitgeschakeld, kunnen er toch problemen zijn met DNS-resolutie of tijdelijke IP-blokkeringen.
- Probeer eventueel even een andere internetverbinding (bijvoorbeeld via een mobiele hotspot) om dit te verifiëren.

4. Intermitterende connectieproblemen:
- De foutmelding dat "username en password niet correct zijn" kan ook optreden wanneer er connectieproblemen zijn waardoor de authenticatie niet goed tot stand komt.
- Dit kan verklaren waarom het even werkt na enkele minuten en daarna weer niet.

Wat kun je doen?

- Documenteer de momenten: Noteer de tijden en frequentie van de problemen. Dit kan nuttig zijn als je dit doorgeeft aan de Scarlet support of als er een storing geconstateerd wordt.
- Escalatie bij support: Aangezien je al contact hebt gehad met de helpdesk en de problemen blijven, vraag om een escalatie van het issue. Vermeld dat meerdere apparaten en zelfs de webmail last hebben van de connectieproblemen.
- Instellingen controleren: Verifieer nogmaals of je de juiste serverinstellingen gebruikt. Voor Scarlet geldt doorgaans:
- POP: pop.scarlet.be (of pop3.scarlet.be) met het juiste poortnummer en SSL/TLS indien nodig.
- SMTP: smtp.scarlet.be met de aanbevolen poort en beveiliging.
- Mocht je IMAP willen proberen (aangezien de webmail melding ook IMAP-gerelateerd is), dan gebruik de juiste IMAP-instellingen zoals vermeld op hun supportpagina.
- Feedback vanuit de community: Het kan nuttig zijn om in fora of Facebookgroepen van Scarlet-gebruikers te kijken of anderen een oplossing of work-around hebben gevonden.

Gezien dat zowel de ontvangende als verzendende mail problemen opleveren (hoewel ontvangen voorlopig nog lukt), lijkt dit een breder probleem te zijn. Hopelijk kan Scarlet met een update of een aanpassing in de serverconfiguratie snel een oplossing bieden.
Smile
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectie mailserver valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Gebruikers Online
· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: Bennet
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met Scarlet?

Ja
Ja
43% [3 stemmen]

Nee
Nee
57% [4 stemmen]

Stemmen: 7
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 Apr 2010
512.850 unieke bezoeken